KMO Portefeuille
Een sterk merk en gerichte communicatiestrategie zijn voor KMO’s geen overbodige luxe. Hierop inzetten rendeert zeker naar de toekomst van uw onderneming toe, maar brengt wel een initiële investering met zich mee. Om deze budgettaire impact te beperken, kan uw KMO hiervoor beroep doen op een gedeeltelijke financiering vanuit de Vlaamse Overheid.
Pavlov is een geregistreerde dienstverlener voor de pijler “Advies” in het kader van de KMO-portefeuille onder registratienummer DV.A222514. Dit betekent concreet dat KMO’s voor alle advies omtrent branding binnen onze trajecten aanspraak kunnen maken tot 30% terugbetaling op de kosten voor deze diensten.
Welke oplossingen komen in aanmerking?
De diensten die bij Pavlov voor de KMO-Portefeuille in aanmerking komen zijn de analyses, strategische adviezen en plannen die we op maat van onze klanten uitwerken. Dit houdt onder meer in:
- Brand audit en marketingscreening
- Doelgroepenstudie en concurrentieonderzoek
- Merkstrategie & positioneringsadvies
- Communicatiestrategie & marketingplan
- Customer journey mapping en optimalisatie
- Implementatieplan voor een rebranding
- Merkbelevingsadviezen
De creatie van uw merkidentiteit, alsook de uitwerking en uitvoering van communicatie-acties vallen niet onder deze subsidiëring, maar kunnen wel apart aangeboden worden.
Komt uw onderneming in aanmerking?
U kan beroep doen op de KMO-Portefeuille als uw onderneming voldoet aan 5 criteria die werden opgegeven door de Vlaamse Overheid:
- Uw onderneming is een KMO volgens de Europese KMO-definitie, met minder dan 250 werknemers én met een jaaromzet van minder dan €50 miljoen óf een balanstotaal van minder dan €43 miljoen.
- Uw onderneming is een handelsvennootschap met een aanvaardbare rechtsvorm.
- Uw onderneming is gevestigd in het Vlaams Gewest.
- U bent actief in de privésector. De participatie van een administratieve overheid in uw onderneming is minder dan 25 procent.
- Uw onderneming heeft een aanvaardbare hoofdactiviteit zoals wettelijk omschreven.
De creatie van uw merkidentiteit, alsook de uitwerking en uitvoering van communicatie-acties vallen niet onder deze subsidiëring, maar kunnen wel apart aangeboden worden.
Op hoeveel steun kan uw KMO rekenen?
Op hoeveel subsidies uw onderneming precies recht heeft, hangt af van de grootte van uw onderneming.
- Kleine ondernemingen met minder dan 50 werknemers en een maximum omzet van 10 miljoen euro hebben recht op een steun van 30% van de kostprijs, begrensd op maximaal 7.500 euro per jaar.
- Middelgrote ondernemingen met minder dan 250 werknemers en een maximum omzet van 50 miljoen euro hebben recht op een tegemoetkoming van 20% van de kostprijs, met een plafond op maximaal 7.500 euro per jaar.
Meer informatie kunt u terugvinden via de website van Vlaio. Uiteraard maken wij ook graag tijd voor u vrij om u alles te vertellen over hoe wij de KMO Portefeuille voor u kunnen inzetten.