AllPhi is een snelgroeiende consulting partner met een specialisatie in Microsoft .NET software ontwikkeling. Als onafhankelijke speler op de markt met verschillende hubs in België onderscheidt AllPhi zich met zijn missie: de volgende generatie softwareontwikkelaars faciliteren.
de uitdaging
In de afgelopen jaren begreep AllPhi maar al te goed dat de beste manier om zich te onderscheiden was om zich te richten op het authentieke DNA van het merk, een eerbare missie om de behoeften, interesses en aspiraties van mensen op de eerste plaats te zetten. Hun cultuur en de daarmee samenhangende interne initiatieven hebben geleid tot een opmerkelijk sterkere retentie van medewerkers en consultants. Deze sterke punten werden echter nog niet tastbaar weerspiegeld in de externe communicatie en de perceptie van het merk.
de inzichten
Om aanwezig te zijn in de competitieve IT-markt had AllPhi een merkverhaal nodig dat het bedrijf een voorsprong zou geven in de altijd woedende strijd om talent. Terwijl concurrenten zich concentreerden op steeds uitgebreidere marketinginspanningen en incentives om de juiste mensen aan te trekken, onderscheidden AllPhi’s bescheidenheid en cultuur hen van anderen. Een belangrijk aspect voor AllPhi’s propositie, aangezien statistieken aantonen dat bedrijven met een sterke cultuur een 72% hogere werknemersbetrokkenheid hebben dan bedrijven die niet op één lijn zitten met hun medewerkers en teams.
de oplossing
Een verhaal dat bedoeld is om de sterke punten van een werkgever beter voor het voetlicht te brengen, kan alleen werken als de eigen werknemers en consultants er ook gevoel voor hebben en het actief onderschrijven. Een eerste stap in ons proces was het interviewen van consultants over hun motieven en ervaringen met AllPhi, en deze te vergelijken met de propositie van vergelijkbare bedrijven in de markt. Samen met een werkgroep, waarin AllPhi’s directie, communicatiemedewerkers, HR-coördinatoren en Pavlov-experts zaten, bedachten we hoe het bedrijf kon evolueren om de mensen achter hun consultants nog meer centraal te stellen met een vernieuwde employer branding strategie voor het merk.
Na het definiëren van de unieke toegevoegde waarde van AllPhi als merk in een waardepropositie, werkten we samen met de coördinatoren en communicatiemedewerkers een kader uit voor de werknemerservaring. Daarin schetsten we de reis van de werknemer in 10 cruciale momenten, van de eerste aantrekkingskracht door het merk tot een mogelijke exit. Op elk van deze cruciale momenten zochten we naar mogelijke verbeterpunten en nieuwe initiatieven die de focus van het merk op zijn mensen verder zouden verduidelijken en communiceren.
Vandaag vormen de employee value proposition en de geboden beleving voor medewerkers het strategische kader voor het merk AllPhi, waarmee de bestaande missie verder wordt geïmplementeerd in de realiteit. Pavlov ondersteunt AllPhi bij het verder uitrollen van het verhaal in de externe communicatie en fungeert als klankbord voor het merk. We helpen onder andere bij de planning en creatie van online content, het creatieve concept van een unieke beursstand om de waarden van AllPhi tastbaar te maken en een nieuw merkhandboek om de visuele identiteit rond het merk te versterken.